69ª Concentració Menorquina d’Escacs
Llorenç Cardona Capó – Escacs Menorca
Amb la 69ª Concentració Menorquina, realitzada ahir capvespre a la Sala Jeroni Marquès del Cercle Artístic de Ciutadella, vàrem donar per tancada la temporada 2024-25, amb l’entrega de 48 trofeus que resumeixen tots els tornejos realitzats a Menorca des del mes d’octubre de l’any passat fins a l’actualitat.
La jornada va transcórrer en dues parts: primer un torneig ritme blitz i, a partir de les 19:30 hores, l’entrega dels trofeus.
Pel que fa a la competició, amb un to més relaxat pel caràcter festiu de la jornada i amb menys rondes, a la categoria absoluta varen participar 25 jugadors/es i a l’escolar 12. La participació va ser més baixa que en edicions anteriors, amb absències destacades a la categoria absoluta.
En aquesta categoria hi va haver molta lluita, sense un dominador clar, però finalment el campió va ser Joan Salord (CECA) amb 6,5 punts. En el torneig escolar, triomf per Marc Piedrabuena (CE Ferreries) amb 6,5 punts, demostrant que ja està preparat per competir a la categoria absoluta.
Classificacions completes:
- Categoria Absoluta: https://s1.chess-results.com/tnr1264926.aspx?lan=2
- Categoria Escolar: https://chess-results.com/tnr1265176.aspx?lan=2
Acabat el torneig, i amb la sala plena de jugadors i familiars, va començar l’acte protocol·lari, amb la presència del Director Insular d’Educació del CIME, Sr. Jaume Reurer Morla. Durant el discurs es van agrair les col·laboracions institucionals rebudes durant la temporada i es va destacar el Programa Escacs a les escoles, que serveix de primer contacte per a molts escolars amb el món dels escacs.
També es va agrair la participació de tots els jugadors/es en els tornejos de la temporada, així com la tasca dels clubs i entrenadors de Menorca en la formació de la cantera.
Un moment emotiu va arribar amb el reconeixement a Santi Gomila, que va rebre el trofeu de campió sub-1900 del Campionat de Menorca Ritme Blitz 2025 i un càlid aplaudiment per la seva tasca durant 16 anys com a president del CECA.
L’acte va evidenciar, una vegada més, la unitat i comunió del col·lectiu escaquista menorquí, sota la idea de “Menorca, Illa dels Escacs”.
Les imatges de la cerimònia i del torneig es poden veure a les xarxes socials de la Delegació Menorquina d’Escacs.
Entre els absents destacats hi havia Martin Krauchi (CECA), que està competint al Campionat del Món sub-14 a Durrës (Albània) del 4 al 15 d’octubre. Després de dues rondes, Martin du 1,5 punts (1 victòria i 1 taules). També hi participa el mallorquí Pau Marín, amb 1 punt. Classificació i resultats | Partides en directe
També absent, per motius esportius, Guiem Simó, que disputa el XXII Calvià Amateur Open. Classificació i resultats | Partides en directe
Sort a tots dos i esperem poder narrar els seus èxits en la pròxima crònica.
Finalment, cal destacar que, gràcies a la invitació de l’Hestia Menorca, un grup d’escaquistes i familiars varen assistir al partit de bàsquet de Primera FEB disputat avui al Pavelló Menorca. Tot i la derrota, va ser una activitat paral·lela molt positiva per fomentar el bon ambient dins la comunitat escaquista.
Després d’unes setmanes de descans, el dissabte 25 d’octubre començarà el Campionat Individual de Menorca, que serà l’eix central de les pròximes cròniques.
