16 marzo, 2026

Darrers ressons del Open Chess i ara cap els Escolars

2
IMG_20250501_090600
Llorenç Cardona Capó – Ciutadella

El ressò del IV Open Internacional Chess Menorca encara retrona a Cala en Bosch, escenari d’una setmana plena d’emocions i grans actuacions. Entre tots els participants, dos noms han destacat amb llum pròpia: Vasyl Ivanchuk i Adrià Torrent, que han signat un excel·lent torneig amb 8 punts de 9 possibles, cadascun en el seu grup. Tots dos han exhibit un joc sòlid i constant, liderant les seves respectives classificacions des de les primeres rondes.

Amb 56 anys, Ivanchuk, que partia com a vuitè del rànquing inicial del grup A, ha demostrat per què continua sent una llegenda viva dels escacs. Amb una actitud combativa i ambició de victòria, va lluitar fins a l’última ronda per assegurar-se el triomf final, prenent el relleu del campió de l’any passat, Arjun Erigaisi.

Pel que fa als representants locals, Joan Ponsetí (CECA) va ser el millor menorquí del grup A, assolint 4,5 punts i finalitzant en la posició 148 d’un total de 326 jugadors. També varen destacar altres jugadors com Joan Cubas, Joan Moll, Joan Salord i Roger Arguimbau, superant les seves posicions de rànquing inicial.

En el grup B, el menorquí Adrià Torrent (CC Es Castell) va firmar una actuació estel·lar. Des de la quarta ronda es va col·locar líder i, tot i una única derrota a la setena ronda, va mantenir el cap fred per culminar el torneig com a campió. Es converteix així en el primer menorquí que guanya aquest grup a l’Open Chess Menorca, confirmant-se com una de les grans promeses del territori, juntament amb Martin Krauchi, tots dos sub-14. El resultat d’Adrià no sorprèn, però sí genera expectatives, especialment per haver mantingut la regularitat en un ritme intens de 9 partides en només 5 dies.

També varen fer bons resultats Eloi Allès i Joan Xavier Pons Ruiz, amb 6 punts cadascun.

Cap als Escolars Balears amb 17 representants menorquins

Ara, superat l’Open, el focus es trasllada cap als Campionats Escolars de Balears, que es disputaran aquest cap de setmana a Cala Peguera (Mallorca). Menorca hi serà present amb 17 jugadors, que lluitaran per les places als Campionats d’Espanya:

  • Sub-16: Pau Genestar, Roger Arguimbau, Anna Coll, Noa Permanyer.
  • Sub-14: Martin Krauchi, Eloi Allès, Adrià Torrent, Aina Cardona.
  • Sub-12: Iker Torres, Laura Rodríguez, Lluc Pons, Marian Piedrabuena.
  • Sub-10: Marc Piedrabuena, Laura Pons, Mar Medina, Lluc Pons Fullana.
  • Sub-08: Isaac Garcia, Enric Mompó.

Els joves estaran acompanyats pels entrenadors David Pons i Oriol Masip, i pel delegat menorquí. Les categories sub-16, sub-14 i sub-12 jugaran a 60 minuts + 30 segons per jugada, mentre que els més petits ho faran a 20 minuts + 10 segons. En total, 76 jugadors de tot Balears participaran en una competició a 6 rondes.

Resultats, retransmissions i noves pujades d’ELO

Els enllaços a les classificacions i retransmissions en directe dels torneigs són els següents:

A més, ja es pot consultar la nova llista d’ELO de maig a FIDE Ratings, amb destacades pujades dels jugadors menorquins. En destaquem:

  • Joan Ponsetí: +42,8 punts, arriba als 2070.
  • Roger Arguimbau: +84,4 punts (sumant Open i Campionat Balear Absolut), supera els 2000 (2009).
  • Adrià Torrent: +100,4 punts, queda molt a prop dels 2000 (1995).
  • Joan Salord: +21,2 punts, arriba a 1947.
  • Jana Moll: +92,8 punts (Open, Balears i per equips), arriba a 1933.
  • Joan Xavier: +25,6 punts.
  • Marian Piedrabuena: +51,6 punts.

Finalment, també cal estar atents al XV Internacional Ciutat d’Eivissa (IRT Sub 2400), on dos jugadors sèniors menorquins, Lluís Allès i Diego Aguió, competiran a partir d’avui. Es poden seguir els seus resultats a:
https://chess-results.com/tnr1124706.aspx?lan=2

2 pensamientos sobre “Darrers ressons del Open Chess i ara cap els Escolars

  1. Genial el reporte de este evento ajedrecístico que de otra manera quedaría en el limbo informativo. ¡Gran trabajo periodístico!, y sobretodo de nuestros jugadores insulares, que siempre sorprenden por sus buenas actuaciones.

    1. Muchas gracias por el comentario. En este caso todo el mérito es de la Delegació d’Escacs y su delegado, Llorenç Cardona, uno de nuestros mejores colaboradores. Semana tras semana nos pasan la información detallada y concisa por lo que la felicitación que nos expresas va para ellos.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *