Menorca avança en la classificació per als Island Games d’Orkney 2025
El camí cap als Island Games d’Orkney 2025 segueix sumant capítols amb la celebració de noves proves classificatòries aquest cap de setmana. Els esportistes menorquins van tornar a competir per assegurar-se una plaça a la delegació que representarà l’illa en la propera edició dels jocs insulars.
En aquesta ocasió, Es Mercadal va ser l’escenari de dues competicions destacades: la quarta prova classificatòria de golf, celebrada al Golf Son Parc, i la segona fase de tir amb arc, que suposava la primera competició de l’any 2025 per a aquesta disciplina.
Golf: Guillermo Mas es manté líder
Diumenge es va disputar la quarta prova classificatòria de golf al Golf Son Parc des Mercadal, amb la participació d’11 jugadors. La jornada es va desenvolupar en condicions meteorològiques adverses, que van posar a prova l’habilitat i la resistència dels esportistes.
Resultats de la prova:
- Guillermo Mas – 75 cops
- Javier Mascaró – 84 cops
- Francisco Martín – 85 cops
- Juan Ferra – 86 cops
- Juan Pons – 89 cops
Amb aquests resultats, la classificació general després de quatre proves queda així:
- Guillermo Mas – 235 cops
- Javier Mascaró – 241 cops
- Juan Pons – 255 cops
- Miguel Pons – 257 cops
- Francisco Martín – 257 cops
Tir amb arc: es defineixen els primers classificats
També diumenge es va disputar a Es Mercadal la segona fase classificatòria de tir amb arc, la primera prova de l’any 2025 per a aquesta disciplina. Un total de 17 arquers van competir en diferents categories.
Classificacions per categories:
Arc recorbat masculí
- Roberto Gómez – 523 punts
- Francisco Aguilera – 466 punts
- Pere Perelló – 460 punts
Arc recorbat femení
- Iria Vanrell – 498 punts
- Aina Gilabert – 427 punts
- Duna Rocha – 390 punts
Arc compost masculí
- Jaume Taltavull – 634 punts
- Santiago Cuello – 618 punts
- José Antonio Aranda – 590 punts
Arc compost femení
- Nuria Mercadal – 589 punts
Amb aquests resultats, i a falta de dues proves per disputar-se, alguns esportistes ja tenen pràcticament assegurada la seva plaça per als Island Games d’Orkney 2025:
- Arc recorbat masculí: Lluc Santiago i Francisco Aguilera
- Arc recorbat femení: Aina Gilabert
- Arc compost masculí: Jaume Taltavull i Borja Goñalons
- Arc compost femení: Nuria Mercadal
Properes cites
Les fases de classificació continuaran en les properes setmanes amb noves proves que definiran els esportistes que representaran Menorca als Island Games d’Orkney 2025. L’expectació segueix creixent a mesura que s’acosten les últimes
