Neix sa Lliga Consell Insular de Menorca ‘Menorca Illa de s’Esport’ de Futbol Sala Femení 2017
Neix sa Lliga Consell Insular de Menorca ‘Menorca Illa de s’Esport’ de Futbol Sala Femení 2017
Ets ajuntaments de Ciutadella, Ferreries i Es Mercadal i sa Federació Balear de Futbol (Junta Insular de Menorca) arriben a un acord amb es Consell Insular de Menorca per crear aquesta competició

Es Consell Insular de Menorca, ets ajuntaments de Ciutadella, Ferreries i Es Mercadal, i sa Federació Balear de Futbol (mitjançant sa Junta Insular de Futbol a Menorca) han arribat a un acord per a sa creació de sa Lliga Consell Insular de Menorca ‘Menorca Illa de s’Esport’ de Futbol Sala Femení 2017.
Aquesta iniciativa sorgeix de sa proposta des tres clubs de futbol sala femení que hi ha a Menorca (Penya Ciutadella, CE Ferreries i Futbol Sala Mercadal) de voler iniciar una lliga a s’illa. Donades ses dificultats des equips a fer-se càrrec de ses despeses que genera sa posada en marxa des projecte, per costejar fitxes federatives, arbitratges, etcètera, des de es Departament d’Esports des Consell Insular de Menorca es va decidir donar impuls a aquesta modalitat esportiva, tal com explica es conseller d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, Miquel Company, “sempre des de es compromís de sa institució insular d’apostar i donar suport a s’esport i sa dona, en aquest cas i com a una primera acció des departament, amb sa creació d’una Lliga de Futbol Sala Femení”.
Així, es Consell Insula de Menorca, ets ajuntaments Ciutadella, Ferreries i Es Mercadal, sumen esforços juntament amb sa Junta Insular de Futbol a Menorca baix s’objectiu de fomentar s’esport femení, en aquest cas es futbol, fent possible sa competició a través des patrocini econòmic.
Cal dir que sa despesa total de sa Lliga Consell Insular de Menorca “Menorca Illa de s’Esport” de Futbol Sala Femení 2017 puja a 2.615 euros. D’aquesta manera, sa Federació Balear de Futbol assumirà es cost de ses quotes federatives i es dipòsit de garantia des equips. As mateix temps es Consell Insular de Menorca realitzarà una aportació per pagar es cost de ses quotes federatives de tots es participants (entrenadors, delegats i esportistes), una ajuda de 1.505 euros que representa es 60% des cost total. Per sa seva banda, ess consistoris col·laboren fent-se càrrec des cost des arbitratges, amb un total de 525 euros (175 euros per ajuntament), que representen un 20% des cost.
Amb aquesta acció, sa institució insular continua treballant en sa promoció de s’esport com a referent d’un model que passa per s’impuls de Menorca Illa de s’Esport.
